Kommercielle kræfter til Bang & Beenfeldts videre vækst
3. september 2023
Med en vækst, der har taget fart hen over de seneste tre år, har Bang & Beenfeldt efterhånden sat sig solidt på markedet for renovering af andels- og ejerboligforeninger i København. Nu mander de rådgivende ingeniører på Christianshavn op med flere kommercielle kræfter for at forfølge strategiske indsatser.
Karina Bertram og Thomas Søgaard 868X579
Fra 25 til over 70 medarbejdere. Alene udviklingen i antallet af medarbejdere vidner om, hvor meget rådgivende ingeniør Bang & Beenfeldt har vækstet gennem de seneste tre år. Nu henter Christianshavner-virksomheden flere kommercielle kræfter ind, hvilket skal understøtte den fortsatte efterspørgsel på rådgivning om renovering af den eksisterende bygningsmasse i København.
En kommerciel chef, en markedschef
Karina Bertram er tiltrådt som kommerciel chef. Med en baggrund i ejendomsadministration og finansielle institutioner kender hun branchen og de professionelle samarbejdspartnere indgående. Karina får følgeskab af Thomas Søgaard Jørgensen, der tiltræder som markedschef med fokus på at servicere den del af kundebasen, der udgøres af andels- og ejerboligforeninger i København. Thomas har erfaring fra lignende rådgivervirksomheder og kender derfor kunder og bygherres behov til fingerspidserne.
Nyansættelsen af begge profiler er en naturlig udvikling for ingeniørvirksomheden, lyder det fra adm. direktør Jeppe Blohm Nielsen:
- Vi har i al beskedenhed klaret det godt igennem de seneste tre år, der ellers var præget af Corona, en begyndende recession og et marked præget af mange konsolideringer. Den udvikling, vi oplever nu, skal vi både understøtte og forsætte. Vi kan se en øget efterspørgsel for vores tværfaglige rådgivning, og derfor mander vi op med gode kræfter, der har fingeren på pulsen både i forhold til markedet, kunder og samarbejdspartnere. Jeg glæder mig over at have Thomas og Karina ombord.
Strategiske og sunde relationer i centrum
Som kommerciel chef skal Karina Bertram opdyrke markedet for strategiske samarbejder i branchen, og hun mener, at det handler om at have gode relationer til andre parter i branchen, der går med samme ambitioner om at passe godt på den eksisterende bygningsmasse:
- Mit fokus er på at skabe og bevare gode relationer til vores omverden. Selvom jeg kommer fra et større administrationsselskab, er det slet ikke den vej vi i Bang & Beenfeldt skal - for byggesagsadministration overlader vi i trygge hænder hos administratorerne, der fortsat er en vigtig samarbejdspartner for os. Til gengæld har jeg fokus på at oparbejde relationer til gode samarbejdspartnere, der er et godt match med Bang & Beenfeldts virke og hvor vi sammen kan skabe en dybere forståelse af hinandens forretninger, siger Karina Bertram og tilføjer, at de langvarige relationer er omdrejningspunktet for den videre udvikling i Bang & Beenfeldt.
Thomas Søgaard Jørgensen istemmer. Den gode relation og kundeoplevelse skal være i centrum:
- I Bang & Beenfeldt sidder vi efterhånden solidt på renoveringsmarkedet for andels- og ejerboligforeninger i København. Den markedsposition skal vi naturligvis holde og udvikle, så vi kan forfølge strategien om at være markedsledende i dette segment. Mit primære fokus bliver at sikre både nye og eksisterende kunder og stå på mål for, at de allerede gode relationer med kunderne forbliver gode og langvarige - for tilliden og de tætte kunderelationer ligger i Bang & Beenfeldts DNA, siger han og tilføjer:
- Potentialet i at opretholde de gode relationer har virksomheden vist over de seneste mange år, og det fokus er jeg stolt af at kunne forsætte med at sætte højt på dagsordenen i hverdagen.